Hoe automatiseer ik mijn receptie?

Onze onderneming Axces biedt u een compleet Self Check-In Kiosk speciaal ontworpen voor hotels aan!

Automatiseer, moderniseer en verminder de wachtrijen aan uw receptie met de Myra kiosk.

Eén van de grootste frustraties bij hotelgasten zijn de lange wachtrijen aan de receptie. Ook het ontbreken van 24u/24u check-in mogelijkheden wordt vaak als negatief ervaren. Deze problemen kunnen eenvoudig verholpen worden door een Self Check-In Kiosk te plaatsen waardoor uw gasten zonder tussenkomst van een receptionist het volledig check-in proces zelfstandig kunnen uitvoeren.

Zo werkt de Self Check-in kiosk voor de hotelier.

De Self Check-in kiosk wordt gekoppeld aan het PMS-systeem van het hotel. Reeds meerdere integraties met PMS-systemen zijn vandaag beschikbaar. Naast de koppeling met de PMS wordt er gekoppeld met het sleutelkaartsysteem en de betaalterminal zodat gasten kunnen betalen en een geldige RFID-sleutelkaart kunnen bekomen om hun kamerdeur te openen.

Bijkomend kan u met de Self Check-in kiosk op uw beide oren slapen dat er voldaan wordt aan alle reglementeringen inzake de GDPR-wetgeving en het KB betreffende de registratie en de controle van reizigers die verblijven in een toeristische verblijfsaccommodatie.

 Stappenplan van de check-in gast met de Myra kiosk

Stap 1 : uw hotelgast zoekt op basis van zijn/haar boekingscode, QR-code of zijn/haar naam hun reservatie op

Stap 2 :  de hotelgast bevestigt zijn identiteit door zijn/haar ID-kaart, paspoort of rijbewijs te plaatsen op de ingebouwde paspoortscanner van de Self Check-in kiosk

Stap 3 : indien de overnachting nog betaald dient te worden kan dit eenvoudigweg via de   ingebouwde betaalterminal gebeuren

Stap 4 : uw hotelgast ontvangt zijn RFID sleutelkaart uit de ingebouwde keycard encoder. Alsook een gepersonaliseerde mail met alle informatie omtrent zijn verblijf en accommodatie.

Stappenplan check-out hotelgast met de Myra kiosk

Stap 1 : uw hotelgast geeft zijn kamernummer in op de Self check-in Kiosk

Stap 2 : indien er nog iets betaald moeten worden kan dit worden uitgevoerd via de ingebouwde betaalterminal

Stap 3 : uw hotelgast steekt zijn gebruikte RFID sleutelkaart terug in de kiosk.

Extra mogelijkheden bij een Self Check-in Kiosk

  •   Nieuwe reservaties aanmaken,
  •   Kopie maken van een sleutelkaart (in geval van verlies).

 Wat zit er allemaal in de Self Check-in Kiosk?

  •   Stalen behuizing in RAL kleur naar keuze,
  •   15” heavy duty LCD display,
  •   Ethernet & Wifi Connectiviteit,
  •   RFID-Sleutelkaart Encoder & Collector (175 tot 495 kaartjes),
  •   ID-en paspoortscanner,
  •   Noodbatterij,
  •   Volledig autonome betaalterminal,
  •   CCD Camera voor gezichtsherkenning.

 Modellen van de Self Check-in Kiosk

Op dit moment heeft u voor de Myra kiosk de keuze uit een staand model, een compact model voor montage op een kast of tafel en/of een weerbestendig model voor buiten.

 Kan een Self Check-in kiosk een receptie vervangen?

De Self Check-In Kiosk kan uw bemande receptie volledig vervangen. Wel zien we in de praktijk dan de  kiosk meestal in combinatie met een al dan niet tijdelijk bemande receptie wordt gecombineerd.

Een Self Check-In kiosk biedt u dan ook de mogelijkheid om uw gasten zowel dag als nacht te kunnen laten inchecken zonder dat er altijd iemand beschikbaar dient te zijn aan uw receptie.   

Ontdek onze Self Check-In kiosken